Welkom

Ons telefoonnummer is 0599-512982.
Bel voor spoedgevallen ook 0599-512982 en toets 1.
Buiten kantoortijden kunt u voor spoedgevallen contact opnemen met de huisartsenspoedpost van Assen (088-0504030) of Groningen/Stadskanaal (088-330
1330).

E-mail intercollegiaal (niet voor het maken van een afspraak):
De doktersassistente is bereikbaar via assistente@hapdehunze.nl
De apotheek is bereikbaar via apotheek@hapdehunze.nl

Ons adres is: Havenkade 2, 9514 BV Gasselternijveen.

#HunzeHelden Hardloop Challenge
Doe in januari mee aan onze #HunzeHelden Hardloop Challenge! Klik hier voor meer informatie.

Nieuwe openingstijden apotheek
Om onze service te verbeteren kunt u sinds afgelopen zomer 24 uur per dag medicatie ophalen bij onze afhaalautomaat.  U ontvangt hiervoor een sms-code. In verband met bezuinigingen vanuit de zorgverzekering zijn wij genoodzaakt de afhaaltijden voor medicatie aan de balie van de apotheek aan te passen. U ontvangt een e-mail wanneer uw medicatie aan de balie klaarligt. Vanaf 1 december 2025 gelden de volgende afhaaltijden: maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 15:00 tot 16:30 uur. Voor spoedrecepten kunt u ook buiten deze in de apotheek langskomen.

Privacy
Om uw privacy te beschermen vragen we u geen privacygevoelige informatie te mailen. Lees hier meer.

Pro-actief herhalen

Wat is de Pro-actief herhaalservice?

Wanneer iemand zich inschrijft voor de pro-actief herhaalservice vraagt de apotheek de herhaalrecepten van chronische medicatie bij de huisarts aan. Voor deze middelen hoeft u nooit meer zelf bij te houden wanneer nieuwe medicatie nodig is. Na aanmelding wordt het complete medicatieoverzicht doorgenomen. Hierbij wordt gecontroleerd of alle medicatie nog net zo wordt gebruikt als in het dossier staat vermeld. De apotheek zorgt ervoor dat bij de start van de service de voorraad van de medicijnen zoveel mogelijk gelijk zijn getrokken. Zodra alles klopt wordt er gestart met pro-actief herhalen van de chronische medicatie.

Hoe werkt de Pro-actief herhaalservice?

Via gegevens in het apotheeksysteem wordt bekeken of de voorraad van de chronische medicatie binnenkort op zal zijn. In de praktijk zal het zo zijn dat wanneer er nog voor 2 weken medicatie in huis is , de apotheek alweer bezig is met de nieuwe bestelling. Na akkoord van de huisarts wordt de medicatie klaargemaakt. U hebt dan ruim de tijd om uw nieuwe bestelling af te halen.

Mocht u geinteresseerd zijn in deze service of meer willen weten dan kunt u zich melden in de apotheek.